כיצד מטפלים בעובש בקירות?

טיפול בעובש בקירות הבית וקירות פנימיים הוא תהליך דיי מעניין שכולל הן זיהוי, הן טיפול והן השלמת התהליך. זאת מתוך מטרה לשמור על בריאות התשתית, הנכס, הציוד והאנשים באזור.

מה הסיפור של טיפול בעובש בקירות הבית וקירות פנימיים?

טיפול בעובש בקירות הבית וקירות פנימיים יכול לתמוך בחיסול תופעת העובש. התהליך יכול לכלול איתור הסיבות לעובש, הטיפול בעובש עצמו כמו גם צביעה לקיר. באם צמחו נקודות שחורות על הקיר, והן ממשיכות לגדול – אפשר להניח שמדובר בעובש.

סיבות להיווצרות עובש?

באם ישנו עובש על הקיר, ייתכן שאחת הסיבות להיווצרותו היא רטיבות בקיר. באם הקירות בבית או התקרה אינם אטומים דיו אפשר שמים יעברו דרכם, ייגעו בקירות חיצוניים או בתקרה ויחלחלו פנימה אל תוככי הבית מה שיאפשר יצירתו של עובש.

סיבה נוספת שיכולה לאפשר היווצרותו של עובש היא עיבוי. חלונות הבית יכולים מעין "להזיע", עקב הבדלי טמפרטורה בין פנים הבית לבין החוץ – במצב שכזה אפשר לראות תופעה הנקראת אידוי, בה אדים יכולים להפוך לטיפות על זגוגיות החלונות. עם הצטברות המים אפשר שהם ירדו ויחלחלו על הקיר מה שיאפשר יצירת עובש.

סיבה נוספת שיכולה לאפשר היווצרותו של עובש, יכולה להיות זו של הנזילה. באם קיימת נזילה סמויה בקיר שיכולה לאפשר רטיבות בתוככי הקיר – אפשר שהעובש יאותת על המצב. סיבה נוספת היא גם הלחות – לדוגמה, בחדר אמבטיה. מים חמים יכולים ליצור לחות שיכולה להצטבר ולחדור את שכבר הצבע ולאפשר היווצרותו של עובש.

אפשרות נוספת להיווצרות עובש יכולה להיות קפליריות – המתאר מצב של נזילה תחת המרצפות, אלא שהמים לא נשארים תחתיהן אלא מטפסים במעלה הקיר במקום צר. כך שהם בקיר, מה שיכול לאפשר יצירתו של עובש.

זיהוי סמנני עובש?

באופן עקרוני אפשר לזהות שעובש קיים לפי הנקודות השחורות. אפשר שיהיה ניגוד מסוים מול הלובן של הקיר, ולעתים אפשר שיהיו גם קילופי טיח ורטיבות מה שיכול לסמן אף יותר על תסמיני העובש.

על כן, ישנן דרכים מרובות בנושא של טיפול בעובש בקירות הבית וקירות פנימיים, ודרכים מרובות לזהות שאכן יש במה לטפל.

מכשור לייבוש תת-רצפתי

קבלו טעימה מהעבודות שלנו בשטח

השאירו פרטים ונצור עמכם קשר בהקדם!